На факультеті інформаційних технологій УжНУ відбулися публічні лекції відомих українських учених


Доктор фізико-математичних наук Петро Стецюк під час лекції
Доктор фізико-математичних наук Петро Стецюк під час лекції

Публічні лекції на факультеті інформаційних технологій УжНУ вже давно стали традиційними: щороку зі студентами й викладачами діляться знаннями провідні вчені українських вишів і наукових інституцій.

Першого травня на запрошення завідувача кафедри інформаційних управляючих систем та технологій ФІТ УжНУ Олександра Міци факультет відвідали Петро Стецюк, завідувач відділу Інституту кібернетики ім. В.М. Глушкова НАНУ (лекція на тему «Двоетапна транспортна задача та її модифікації», підготовлена у співавторстві зі старшою науковою співробітницею Інституту кібернетики ім. В.М. Глушкова НАНУ Ольгою Хом’як), Олексій Бичков, завідувач кафедри Київського національного університету ім. Т.Г. Шевченка (тема лекції «Принцип Барбари Лісков в об’єктно орієнтованому програмуванні»), та Сергій Доценко, доцент Київського національного університету ім. Т.Г. Шевченка (прочитав дві лекції: «Внесок задач аналізу даних у перемогу над нацизмом» та «Інтелектуальні комп’ютерні ігри та головоломки»).

Професор Олександр Міца

Відкриваючи захід, завідувач кафедри інформаційних управляючих систем та технологій Олександр Міца процитував вислів Вінстона Черчилля про те, що інформація – це нафта 21 століття, і всі, хто володіє інформацією, володіють світом. «Ми стараємося мудрих людей слухати. І розуміємо, що треба запрошувати в наш край ще більше лідерів думок, фахівців у своїй галузі, які добре знають останні тенденції, розуміються на різних напрямках, що в майбутньому будуть дуже перспективними. У нас різні теми, різні спрямування, і всі досить цікаві. Як підтверджує досвід, те, що ми робимо, завжди приносить великі плоди», – зауважив професор Олександр Міца.

Професор Петро Стецюк
Професор Петро Стецюк

Доктор фізико-математичних наук Петро Стецюк, який за понад двадцять років співпраці з Ужгородським університетом виголосив тут не одну наукову доповідь і прочитав чимало лекцій, цього разу поділився знаннями про двоетапну транспортну задачу, про задачу Монжа, яка виникла під час побудови фортифікаційних споруд.

«Ми будемо вести ще більшу наукову, науково-педагогічну співпрацю з Ужгородським університетом. Бачу більше студентів, які зацікавлені в наукових дослідженнях. Тому думаю, що будемо робити спільно з вашим університетом щось оптимізаційно-прикладне з орієнтацією на проблеми інформатики», – анонсував Петро Іванович.

Олексій Бичков
Професор Олексій Бичков

Доктор технічних наук, завідувач кафедри програмних систем і технологій Київського національного університету ім.Т.Г.Шевченка професор Олексій Бичков зауважив: «Мені дуже подобається Ужгород, приємні враження від Ужгородського університету, тут дуже затишно. Студентська аудиторія під час лекції була уважною. Добре, що наприкінці зустрічі ставили запитання, була дискусія». Професор розповів про принцип Барбари Лісков в об’єктно орієнтованому програмуванні,  який дозволяє позбутися ряду помилок, що іноді виникають, але не є очевидними.

Доцент Сергій Доценко
Доцент Сергій Доценко

Сергій Доценко, кандидат технічних наук, доцент Київського національного університету ім.Т.Г.Шевченка, розкрив упродовж своїх лекцій дві досить широкі теми: перша пов’язана з аналізом даних періоду Другої світової війни (які принципи застосовані і як ішла обробка різної інформації), друга стосувалася комп’ютерних інтелектуальних ігор.

Сергій Доценко зазначив: «Читати лекції приїжджаємо вже багато разів. В Ужгородському університеті прекрасно приймають, студенти дуже зацікавлені, завжди ставлять цікаві запитання. Сьогодні я розкрив дві теми. Перша стосується внеску математики, аналізу даних у перемогу над нацизмом. Сподіваюся, що прикладні військові задачі, які розв’язували математики країн-союзниць під час Другої світової війни, будуть Україні корисні в нашій боротьбі, в нашій перемозі над нацизмом 2.0. Друга лекція присвячена інтелектуальним комп’ютерним іграм і головоломкам. Інтелектуальні комп’ютерні ігри можуть бути корисні – вони здатні зацікавити дітей, розвинути просторове і логічне мислення. Це може бути корисним людині будь-якого віку для організації змістовного дозвілля».

Докладніше про публічні лекції – у відео.

Василь Шаркань
Медіацентр УжНУ

Subscribe
Повідомляти про
guest
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
Попередній Закарпатські школярі стали призерами в грузинсько-українському конкурсі з популяризації програмування (фото)
Наступний В Ужгороді презентували нову книгу військового капелана Андрія Зелінського (фото)