При МОН створять нову науково-методичну раду


Науково-методична рада при МОН
Рейтинг публікації:
Голосів: 0

Що таке Науково-методична рада Міністерства освіти і науки? Які її завдання та функції? В чому відмінність в процесі формування нової Науково-методичної ради? Які завдання стоять перед НМР у формуванні нових стандартів вищої освіти? Відповіді на ці запитання з’явилися в “Інформаційному бюлетені Міністерства освіти і науки України”.

Розпочався процес відбору кандидатів та формування нового складу Науково-методичної ради Міністерства освіти і науки України (НМР). Науково-методична рада – це дорадчий орган при Міністерстві, який розробляє стандарти освіти всіх рівнів – дошкільної, загальної середньої, професійної, вищої, позашкільної (до складу НМР входить 5 секторів з відповідними назвами – сектор дошкільної освіти, сектор загальної середньої і т.д.).

Основна відмінність новоствореної Науково-методичної ради – в принципі її формування. Раніш членів НМР призначав Міністр, тепер вони проходять конкурсний відбір. Процедура відбору членів НМР прописана так, щоб максимально уникнути конфлікту інтересів у майбутньому складі ради – так, до складу НМР не можуть входити керівники та заступники ВНЗ чи наукової установи, а також не більше одного представники від навчального закладу чи наукової установи.

Від того, наскільки ефективно працюватиме Науково-методична рада, буде залежати, наскільки швидко і успішно оновлюватимуться стандарти освіти –що і як вчити, як це оцінювати. В першу чергу будуть оновлені стандарти у вищій освіті, оскільки для цього вже готова відповідна нормативна база (Закон «Про вищу освіту», відповідні підзаконні акти, напрацьований проект методології розробки стандартів).

Основна задача при написанні нових стандартів вищої освіти – перехід від детальних інструкцій, що і як вчити, як викладати, до опису компетентностей, якими повинен володіти випускник. Тобто державний орган не контролює увесь процес навчання, а лише задає стандарти результату навчання, і вже університет сам вирішуватиме, як цього результату досягати. Компетентнісний підхід є поширеною практикою у розвинених країнах з якісною вищою освітою. Окрім того, це є важливим для розвитку університетської автономії.

Прокоментувати!

avatar
  Subscribe  
Повідомляти про
Попередній Шкільна олімпіада з інформаційних технологій пройшла на базі УжНУ
Наступний Ігор Лікарчук про практику обирання директорів шкіл