Ганна Сопкова провела нараду з керівниками місцевих органів управління освітою (фото)


Ганна Сопкова проводить нараду
Ганна Сопкова проводить нараду

Сьогодні, 22 травня, у малому залі обласної державної адміністрації департаментом освіти і науки облдержадміністрації проведено нараду з керівниками та головними бухгалтерами місцевих органів управління освітою з основних питань організації роботи в освітній галузі, у тому числі освоєння та використання цільових коштів (субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам) на розвиток освітнього середовища.

Зокрема, Ганна Сопкова, директор департаменту, зупинилася на актуальних питаннях, що пов’язані із завершенням навчального року. Серед них забезпечення підвозу випускників закладів загальної середньої освіти до пунктів проведення зовнішнього незалежного оцінювання, яке стартувало 21 травня, й учні виконували завдання з математики. 23 травня 12 166 осіб писатимуть ЗНО з української мови та літератури. Тож, щоб не було порушень процедури проходження тестування, вкотре було наголошено на необхідності проведення відповідної роботи з кожним із випускників школи. Адже це, в свою чергу, визначатиме подальшу долю дитини й отримання нею документа про освіту. Щодо безпосереднього отримання документів про освіту, то уже сьогодні область однією з перших отримала усі пакети документів відповідно до замовлення, зробленого місцевими органами управління освітою та закладами освіти.

Ганна Сопкова

Йшлося і про виконання Закону України „Про освіту” в частині відповідальності місцевих органів управління освітою за перетворення (злиття, приєднання) закладів освіти. Адже якщо реорганізовано, змінено назву закладу, упродовж трьох місяців треба пройти процедуру ліцензування.

Законом визначено фінансову, кадрову, освітню самостійність закладів освіти, при цьому діяльність керівника має бути прозорою і відкритою, а упродовж липня-серпня передбачено звітування керівника закладу освіти про свою роботу упродовж року. У цьому контексті було рекомендовано взяти участь у звітуванні керівників закладів освіти району (міста, ОТГ) представникам місцевих органів управління освітою. Йшлося про роль педагогічної ради у вирішенні питань організації освітнього процесу: затвердження освітньої програми, вибір підручників, затвердження графіка проходження курсів підвищення кваліфікації тощо.

Опираючись на нормативно-правові акти, Ганна Іванівна звернула увагу присутніх на веденні ділової документації та дотриманні вимог щодо організації оплати праці педагогічних працівників, поділу класів на групи під час вивчення української мови, інформатики та іноземної мови. Зокрема, на сьогодні з-поміж адміністративно-територіальних одиниць області найвища заробітна плата вчителя вищої категорії у Воловецькому, а найнижча – у Мукачівському районі. Кожен із закладів дошкільної та загальної середньої освіти має свою бухгалтерію лише в м. Ужгород.

Про однакові умови фінансування, але при цьому різні підходи до освоєння коштів та організації роботи йшлося під час розгляду питання про інклюзивно-ресурсні центри та ресурсні кімнати. На сьогодні в усіх районах (містах, ОТГ) області проводять комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дітей, однак у Мукачівському, Воловецькому районах та Вільховецькій ОТГ окремого приміщення для цього немає.

Керівники й бухгалтери місцевих органів управління освітою

На порозі завершення навчального року. Яким буде оздоровлення та відпочинок дітей у літній період, як уберегти дітей від нещасних випадків під час канікул, як упродовж року було організовано відпочинок у Воловецькій філії Закарпатського обласного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді „Арніка”, як проведено районний етап і де буде організовано обласний етап Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-спортивної гри „Сокіл” („Джура”) – ці запитання також стали предметом обговорення освітян.

У школах ще не пролунав останній дзвоник 2018/2019 навчального року, але вже розпочато підготовку до 2019/2020. У цьому аспекті доведено до відома і націлено на своєчасне, якісне і прозоре використання місцевими органами управління освітою коштів освітньої субвенції для впровадження якісної, сучасної та доступної освіти, визначеної Концепцією ,,Нова українська школа”. Так, в інформації Вероніки Маюрник, начальника управління фінансово-економічної, кадрової, юридичної роботи, бухгалтерського обліку та звітності, йшлося про напрямки використання коштів із дотриманням відповідних нормативних документів. Завдяки фінансуванню з державного бюджету заклади освіти отримали кошти про інтернетизацію, придбання персональних комп’ютерів. Як і в минулому році, першокласники мають бути забезпечені сучасними меблями, дидактичним матеріалом, передбачено придбання музичних інструментів.

Для п’яти інклюзивно-ресурсних центрів, де на сьогодні обслуговується найбільше кількість дітей з особливими освітніми потребами, передбачено кошти для придбання спеціальних автомобілів, а для 12 закладів освіти області – шкільного автобуса.

Про результати цього навчального року йтиметься на розширеному засіданні колегії департаменту освіти і науки обласної державної адміністрації 20 червня, тоді ж можна буде говорити про перші результати і виконання доручень, даних на сьогоднішній нараді, повідомили в департаменті освіти і науки Закарпатської ОДА.

Subscribe
Повідомляти про
guest
1 Коментар
давніші
новіші найбільше голосів
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
Вася
Вася
22.05.19 22:03

А як іде навчання у щколах Ужгорода, коли директор школи не дає можливість користуватися Інтернетом? Він ставить пароль на вхід в мережу, сам користується Інтернетом, а вчителям інформатики не дає доступу до мережі. Такими є директори шкіл в Ужгороді, які ще були директорами в часи СРСР. Чи не пора би їх самих післати на пенсію? Чи не пора омолоджувати колектив шкіл “славного” центра області7

Попередній МДУ підписав угоди про співпрацю з польським і чеським вишами (фото)
Наступний Для закарпатських учителів-географів провели майстер-клас із викладання в Новій українській школі