У розширеному засіданні колегії департаменту освіти і науки ОДА взяли участь Москаль і Хобзей (фото)


На колегії департаменту освіти і науки Закарпатської ОДА виступив Геннадій Москаль

16 березня у великому залі обласної державної адміністрації відбулося розширене засідання колегії департаменту освіти і науки облдержадміністрації, участь у якому взяли заступник міністра освіти і науки Павло Хобзей та голова обласної державної адміністрації Геннадій Москаль.

Починаючи роботу колегії, її голова, директор департаменту освіти і науки облдержадміністрації Ганна Сопкова, наголосила, що відповідно до плану роботи департаменту до порядку денного включено питання про надання якісних освітніх послуг у закладах з навчанням мовами національних меншин; результати моніторингу навчальних досягнень учнів 9 та 11 класів з окремих предметів, проведеного місцевими органами управління освітою; про реалізацію актуальних питань соціалізації дітей з особливими освітніми потребами. Загальновідомо, як відмітила Ганна Іванівна, що в освітній галузі немає другорядних питань і на розгляд найвищого колегіального органу виносяться ті з них, що на сьогодні є найбільш актуальними, викликають певний інтерес з боку багатьох зацікавлених сторін.

Не стала винятком і ця колегія, а присутність на ній високоповажних гостей лише тому підтвердження.

Звертаючись до педагогічної громадськості, присутньої у залі, Павло Кузьмович акцентував, що Міністерство освіти і науки України велику увагу приділяє зазначеній тематиці. Більше того, усі ці питання уже з наступного тижня стануть предметом розгляду на Раді регіонального розвитку під головуванням Президента України, Національній раді з питань упровадження реформ, а також конференції за участю Прем’єр-міністра України та голів обласних державних адміністрацій. Особливого звучання вони набувають у контексті упровадження концепції Нової української школи та прийняття нового Закону України „Про освіту”.

Присутні на колегії департаменту освіти і науки Закарпатської ОДА

У зв’язку з цим уже нині, зазначив заступник міністра, нам треба зрозуміти необхідність оновлення змісту освіти, створення відповідного освітнього середовища, забезпечення управлінської діяльності нової якості та ін. Павло Кузьмович висвітлив бачення Міністерства з цього приводу та назвав кроки, зроблені ним, для упровадження та реалізації змін в освітній системі України.

У свою чергу, Геннадій Москаль порушив ті питання освітньої галузі, що його хвилюють як керівника регіону в цілому. Серед них – фінансування професійно-технічної освіти, доцільності відкриття опорних шкіл, реформа територіального устрою і створення об’єднаних територіальних громад, в управлінні яких часто перебуває незначна кількість навчальних закладів, що, на його думку, зрештою може призвести до руйнування цілісності системи освіти. На глибоке переконання Геннадія Геннадійовича, проводити реформи, не маючи достатнього фінансового підґрунтя, досить ризиковано. Напевно, змінювати вивіску, не змінюючи змістового наповнення не достатньо, тому варто насамперед вирішити питання, пов’язані зі створенням належних умов для навчання та виховання, відповідальності кожного педагога за результати своєї роботи, треба на законодавчому рівні вирішити питання мови навчання і под. В області, зазначив голова обласної державної адміністрації, що відзначається своєю багатонаціональністю, де підтримуються представники кожної національної меншини, проводяться різного роду фестивалі, конкурси, толерантне ставлення один до одного, взаємоповага та взаєморозуміння – це пріоритет, про роздмухування конфлікту у цьому плані не йдеться. Адже ситуація на сході країни засвідчує, наскільки болісними і непередбачуваними можуть бути наслідки. „Тож давайте вчитися на своїх, а ще краще на чужих, помилках”, – наголосив Геннадій Геннадійович.

Виступає Оксана Бабунич, керівник управління освіти Ужгородської міськради
Виступає Оксана Бабунич, керівник управління освіти Ужгородської міськради

Шукати позитивне начало, усвідомлено, зважено та відповідально підходити до вирішення назрілих проблем – цей лейтмотив прозвучав в усіх порушених на засіданні колегії питаннях. Аналіз роботи навчальних закладів зокрема та діяльності області в цілому засвідчив як існування певних проблемних моментів в освітній галузі, так і досягнення за окремими напрямами роботи. Рівень навчальних досягнень учнів, якість їх підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання та державної підсумкової атестації, охоплення та відвідування учнями навчальних закладів, заходи, вжиті для покращення навчальних досягнень учнів, підходи до організації навчання дітей з особливими освітніми потребами викликали жваве обговорення серед присутніх.

Так, у виступах йшлося про підходи до організації навчально-виховного процесу у загальноосвітніх школах із навчанням мовами національних меншин м. Ужгород та Дерценській загальноосвітній школі І – ІІІ ступенів Мукачівської районної ради; про досвід роботи у зосередженні зусиль при вивченні української мови у Берегівській загальноосвітній школі І – ІІІ ступенів № 4; про напрацювання у забезпеченні доступу до здобуття освіти дітей з особливими освітніми потребами в Ужгородській загальноосвітній школі І – ІІІ ступенів № 20 – ліцеї „Лідер”.

За результатами роботи ухвалено системні та конструктивні рішення, спрямовані на вжиття заходів для покращення надання якісних освітніх послуг у навчальних закладах області, повідомили в департаменті освіти і науки Закарпатської ОДА.

Subscribe
Повідомляти про
guest
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
Попередній Реєстрація на ЗНО завершилася (відео)
Наступний Підтримати новий мовний законопроект на сайті Верховної Ради може кожен