Це означає, що закарпатцям не потрібно буде їхати до Львова або Києва, щоб скласти мовний екзамен міжнародного зразка на підтвердження рівня володіння англійською мовою.
На виконання Указу Президента № 641/2015 „Про оголошення 2016 року роком англійської мови в Україні” відтепер учителі англійської мови Закарпатської області протягом регулярних курсів підвищення кваліфікації в інституті післядипломної педагогічної освіти мають змогу скласти пробний тест на володіння сучасними методиками викладання від Університету Кембридж. 12 лютого 2016 року перша група вчителів вже отримала досвіт написання пробного Cambridge TKT (Teaching Knowledge Test). Через три тижні кожний викладач отримає на свою електронну адресу результати пробного тесту, який перевірятиметься екзаменаторами Cambridge ESOL та оцінюватиметься у відповідності до встановлених правил Cambridge ESOL.
Це можна буде зробити в Ужгороді в Мовній школі ЛІК, яка проводить міжнародні мовні екзамени вже з березня цього року, а також підготовчі курси та пробні тести від Університету Кембридж. На відміну від пробного тесту, так званого „mock exam”, коли бажаючі скласти мовний екзамен виконують тестові завдання з матеріалів попередніх іспитів, відтворюючи реальні умови іспиту, пробний тест у форматі pretest проводиться Кембриджським університетом, що означає, що не тільки формат, але й процедура справжнього екзамену відповідають Кембриджським стандартам якості й конфіденційності, а результати перевіряються в Кембриджі.
Уперше реальний професійний іспит для вчителів англійської мови Cambridge TKT, за результатами якого викладачі отримають справжній сертифікат Cambridge ESOL, відбудеться 9-го квітня й надалі проходитиме регулярно щоквартально. А випробувати свої сили на наступному пробному TKT можна буде 10-го березня також в Інституті післядипломної педагогічної освіти.
Ось враження вчителів, які складали перший пробний тест Cambridge ТКТ.
„Цей тест цікавий і корисний. Я думаю, що варто скласти реальний ТКТ” (Анастасія Соколова).
„Мені сподобався тест – цікавий і корисний. Я зрозуміла, над чим мені потрібно працювати, щоб покращити свою викладацьку роботу” (Марина Левкулич).
„Я дуже рекомендую вчителям спробувати цей тест. Він дійсно вартий ваших зусиль, щоб перевірити власний рівень професійної компетентності. Бути вчителем – це важка щоденна праця. Тож ми повинні щоразу покращувати свої методичні навички й відшліфовувати вже звичні навчальні інструменти задля ефективності уроку” (Любов Анталовська).
„Це чудовий досвід написання професійного тексту. Важливо зосереджено працювати над кожним завданням та вкластися в часові межі. Хвилююся про результат, але щаслива, що це зробила” (Калина Крічфалушій).
„Тест дуже цікавий, але й складний, якщо без підготовки. Це гарна можливість перевірити логічне мислення та знання методики викладання. Я рекомендую пройти підготовчі курси заздалегідь (Любов Немеш).
„Мені було цікаво спробувати свої сили в написанні тесту, так як я недовго працюю вчителем у молодшій школі. Тому цей тест став для мене цікавою можливістю дізнатися, над чим варто працювати” (Катерина Косо).
За матеріалами ЗІППО