Упродовж 27 – 28 лютого у Закарпатському обласному палаці дитячої та юнацької творчості „ПАДІЮН” департамент освіти і науки обласної державної адміністрації проводив „відкриту управлінську студію” для керівників усіх закладів загальної середньої освіти, що забезпечують надання початкової освіти, завідувачів районних (міських) методичних кабінетів та працівників, відповідальних за початкову освіту в районі (місті, ОТГ). Такий захід передбачено планом роботи департаменту на 2019 рік.
Мета заходу – серйозна, предметна і результативна розмова для того, щоб разом втілити в життя Концепцію „Нова українська школа”, щоб в умовах нової української школи створити для кожної дитини власну платформу успіху.
Формат живого спілкування, відкритість до обміну досвідом об’єднали освітян області на шляху впровадження реформ та колективного вирішення нагальних проблем.
Освітянська громадськість загальною чисельністю понад 700 осіб обговорювала зміни, що відбуваються в освіті, а також знайомилася з досвідом роботи учителів, які одними з перших в області почали втілювати ці зміни в життя.
Зокрема, свою роботу з учнями представили учасники пілотного проекту всеукраїнського рівня з упровадження Державного стандарту початкової освіти – вчителі Ужгородської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 8 Ужгородської міської ради – Мацак В.М. і Захаркевич Є.Р.
Під час „відкритої управлінської студії” Ганна Сопкова, директор департаменту освіти і науки облдержадміністрації, акцентувала увагу на основних аспектах сучасної освітньої реформи; посилаючись на законодавчі норми, наголосила на ролі та відповідальності керівника закладу освіти у прийнятті виважених управлінських рішень (детальніше тут).
Напрацюваннями в організації освітнього процесу, завданнями керівника закладу загальної середньої освіти для успішного впровадження Концепції „Нова українська школа” з колегами поділилася директор Ужгородської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 8 Лариса Мигалина (детальніше тут).
Про нову українську школу в дії (детальніше тут), методичне забезпечення організації освітнього процесу (детальніше тут), порядок організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти (детальніше тут) йшлося у презентаціях методиста Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти та працівників обласного методичного центру при департаменті. Велику увагу було приділено організації освітнього простору. Для цього працівником департаменту було підготовлено матеріали, що презентували досвід окремих областей України в оформленні фасадів, класів, коридорів, спортивної та актової зали закладів освіти, а також зібрано фотоматеріали, що засвідчили зусилля та підходи керівників та вчителів, використані для упровадження Нової української школи в області (детальніше тут).
Однак головними учасниками педагогічного форуму стали учні-другокласники. Саме колективи пілотних класів Ужгородської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 8 Ужгородської міської ради зі сцени „ПАДІЮНу” продемонстрували, якою має бути і є Нова українська школа, яким є учень такої школи, якою є праця вчителя з дітьми нового покоління. Фрагменти уроку інтегрованого курсу „Я досліджую світ”, з одного боку, дали можливість побачити застосування нових підходів до навчання і їх результативність, показали, наскільки інтегрований підхід у навчанні, увага до групової, ігрової діяльності розширюють можливості кожного учня, забезпечують рівновагу між знаннями, вміннями школярів та їхніми реальними життєвими потребами. Розкуті, комунікабельні, вільні у вираженні своїх думок і почуттів, з різностороннім багажем знань – ці учні вголос і гордо стверджували: „Я люблю школу”, „Я люблю вчитися”, „Мені в школі цікаво”…
А це найважливіше. Адже, навчання і виховання, в основі якого загальнолюдські принципи, моральні цінності, серед яких довіра, повага, співпраця та взаєморозуміння, відповідальність, – це ті засади освітнього процесу, що формують випускника-особистість, інноватора, патріота.
Упродовж двох днів сцена „ПАДІЮНу” була втіленням сучасного освітнього середовища, де створено належні і комфортні умови для процесу навчання, передбачені чинними вимогами освітянських документів.
Слід зазначити, що у коридорах „ПАДІЮНу” у дні проведення „відкритої управлінської студії” вітчизняними виробниками було розгорнуто експозицію, що представляла сучасні меблі та обладнання для учнів початкових класів Нової української школи, а також для кабінетів інклюзивно-ресурсних центрів і ресурсних кімнат. Крім того, було представлено засоби навчання та обладнання для сучасних кабінетів природничо-математичних предметів, проекти із упровадження інтерактивних цифрових освітніх ресурсів та сучасних мультимедійних технологій.
Отже, учасники „відкритої управлінської студії” після побаченого і почутого вкотре переконалися: в умовах нової української школи керівник закладу має стати рушійною силою, лідером, менеджером, агентом змін. Саме керівник має знайти і підтримати вчителя, який стане цікавим і прогресивним наставником. Саме керівник має створити умови для того, щоб кожен школяр став особистістю, якій допомогли розкрити свої здібності і задатки. І в цьому випадку універсального рецепту успіху не існує, однак незаперечним є факт, що всі великі зміни починаються зі щоденних зусиль і розуміння їх важливості і соціальної зумовленості, повідомили в департаменті освіти і науки Закарпатської ОДА.