Представники УжНУ взяли участь у проекті Британської ради «Англійська мова для університетів»


Представники УжНУ на тренінгу з англійської від Британської Ради

Літо – не тільки пора для відпочинку, а й можливість професійного зростання. У рамках співпраці Ужгородського національного університету та Британської ради наприкінці липня у селі Піщанці біля міста Дніпра відбувся черговий тренінг. Дев’ятеро представників УжНУ університету мали нагоду повчитися у відомих в усій Європі тренерів, які залучені до популяризації та організації проекту Британської ради «Англійська мова для університетів».

Подія розпочалася урочистим зібранням учасників. Менеджер проекту Жанна Севостьянова представила тренерів (двоє – з України, четверо – з Великої Британії), які працювали з шістьма групами учасників за такими напрямами:

  • англійська мова для спеціальних цілей за 2 напрямами (ESP, based on CiVELT та ESP  for newly qualified);
  • англійська мова для академічних цілей (English for Academic Purposes);
  • майстерність викладання в університетах (Academic Teaching Excellence);
  • викладання в університеті у 21 столітті (Teaching at University  in 21 century).

Доцент кафедри англійської філології Ірина Андрусяк та викладач цієї ж кафедри Антоніна Літак взяли участь у роботі групи з викладання англійської мови для академічних цілей. Зауважили, що під час тренінгу домінувала атмосфера відкритості, доброзичливості, взаємодопомоги, що, своєю чергою, сприяло продуктивній роботі.

Своїми враженнями від тренінгу поділилася Ірина Андрусяк:

«Насамперед вразив рівень тренерів, яких залучає Британська рада до проекту «Англійська для університетів». Курс «Англійська для наукових цілей» вів Тоні Принс, директор навчальної частини з вищої освіти та провідний інструктор для вчителів Норидзького інституту мовної освіти, розробник і керівник програм для підготовчих курсів англійської мови та курсів підтримки іноземних студентів в університеті Іст Англії. Надзвичайно високий професійний рівень тренера курсу відчувався в усьому: в підготовці до занять, у доборі основних тем для розгляду, у взаємодії з аудиторією, у манері спілкування, умінні створити позитивну атмосферу.

Тренінг надав можливість ознайомитися з новими ідеями щодо викладання англійської у вищому навчальному закладі, зокрема ефективного планування, добору та розробки навчальних матеріалів, побудови та ведення лекцій, семінарів і практичних занять. Значної уваги Тоні Принс надавав  застосуванню найновіших технологій і програм у процесі викладання та навчання англійської мови у виші. Учасники тренінгу не тільки дістали багато сучасної цікавої інформації, а й навчилися дивитися по-новому на давно відомі прописні істини, що, на мою думку, є одним із найважливіших умінь викладача ХХІ століття».

«Я була вражена готовністю тренера розглянути точку зору кожного учасника, не кваліфікуючи її як правильну чи неправильну, прагненням поділитися власним досвідом, намаганням зрозуміти наш контекст і виробити разом гнучкі стратегії в роботі зі студентами. Цей тренінг був дуже актуальним. Як виявилося, в Україні переважна частина викладачів зорієнтована насамперед на продукт, а не на процес. Як наслідок, чимало нинішніх студентів сприймають інформацію поверхнево. Відповідно викладачам треба більше уваги приділяти самому процесові надходження та обробки інформації, що допоможе студентові глибше зрозуміти суть речей, а країні – мати якісний продукт», − додає Антоніна Літак.

Участь у навчальних тренінгах – це чудова нагода не тільки попрацювати над своїми професійними якостями, а й познайомитися та поспілкуватися з колегами з інших вишів України, обговорити труднощі, з якими викладачі стикаються у своїй сфері діяльності.

Викладач кафедри МК факультету туризму Оксана Панько стала учасником курсу «ESP for newly-qualified – Англійська мова для особливих цілей молодим спеціалістам». Серед викладачів-студентів нашої групи були представники університетів Тернополя, Одеси, Старобільська (Луганський національний університет), Вінниці (Донецький національний університет), Черкас, Києва та Ужгорода.

Після першого дня тренувань ми стали переосмислювати власні викладацькі методи. Тренери запропонували інші підходи для співпраці зі студентами на немовних факультетах, тож ми могли вдатися до їх порівняльного аналізу. Жоден учасник не залишався осторонь. Кожен мав нагоду протестувати свої навички та вміння щодо колег-викладачів і водночас відчути себе студентом. Учасники тренінгу активно працювали, виконували домашні завдання, готували проекти, пропонували власне бачення навчального процесу.

Доцент кафедри фінансів та банківської справи економічного факультету Ніна Пойда-Носик:

«Я взяла участь у програмі «Academic Teaching Excellence», яка передбачала вивчення передового досвіду викладання англійською мовою професійних дисциплін для студентів. Навчання відбувалося в режимі активної участі з використанням методу командної роботи. Кожен викладач, ураховуючи рекомендації тренера, презентував мікролекцію зі свого предмету з наступним обговоренням її переваг у недоліків у групі.

Вважаю, що для себе почерпнула багато нового, зокрема нові ідеї організації роботи студентів в аудиторії. Це справді чудовий досвід, який можна використати у професійній викладацькій діяльності.

Участь у тренінгу накладає зобов’язання на учасників організувати певні заходи в рідному університеті для поширення здобутих знань та інформації з дальшим звітуванням Британській раді. У зв’язку з цим я запланувала семінар з презентацією для викладачів, а також обговорення можливостей упровадження у навчальні плани викладання англійською мовою для студентів магістерських програм.

Вважаю, що участь нашого університету в такій програмі має надзвичайно важливе значення для майбутнього розвитку та входження в європейський освітній простір».

Викладач загальноуніверситетської кафедри педагогіки та психології Ірина Дацків та аспірант кафедри історії України Павло Худіш стали учасниками курсу «Academic Teaching Excellence: English as the Medium of Instruction – Академічна педагогічна майстерність: Англійська мова як засіб викладання», який передбачає поєднання інноваційних методик і мовної практики з метою підвищення якості викладання у сфері вищої освіти.

Під час відкритих мікролекцій учасники курсу мали змогу показати здобуті теоретичні знання на практиці й почути коментар кваліфікованого викладача з Оксфордського університету Марка Сірла (Mark Searle). Восени учасники курсів ATE: EMI, EAP та ESL планують об’єднатися, щоб поділитися досвідом з викладачами різних кафедр.

Враховуючи інтернаціоналізацію вищої освіти, цей курс спонукає переглянути підхід до викладання різних дисциплін англійською мовою як для іноземних, так і українських студентів. Крім цього, запровадження навчання англійською мовою сприятиме мобільності та розширить можливості наших студентів брати участь у міжнародних освітніх програмах.

Людмила Богдан, викладач кафедри іноземної філології:

«Враження просто чудові. Програма дуже насичена, деколи здавалося, що мозок закипає. Тренери професійні, цікаві, креативні. Не давали нам  нудитися, завжди в активному режимі спонукали думати і практично діяти. Дізналася багато нового і цікавого, відмінного від того способу навчання, який зазвичай використовуємо у своїй професійній діяльності.

Дуже багато, між іншим, залежить не лише від нас, викладачів, а й від керівництва університету. Наприклад, щоб ми могли втілювати почуте і побачене, потрібно збільшити самі години для вивчення мови, а також зорієнтувати програму саме на професійну англійську, бо один рік по 36 годин на семестр загальної англійської навряд чи дасть нам змогу викладати ESP. Окремо велика подяка організаторам за чудову локацію та атмосферу!»

Після навчання учасники тренінгу отримали сертифікати. Паралельно з навчанням кожна група готувала пародії, які представили на сцені у фінальний день. Незважаючи на те, що учасники хвилювалися, виступи вдалися на славу.

Джерело: Медіацентр УжНУ

Subscribe
Повідомляти про
guest
0 Коментарі
давніші
новіші найбільше голосів
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
Попередній Реальний обсяг держзамовлення-2016 у закарпатських ВНЗ буде скорочений
Наступний У Мукачівській гімназії побудували котельню за 1,5 млн грн