Важливо й цікаво:

У Великому Березному обговорили проблему насильства у школі

Соціальна нестабільність, що склалася у сучасному суспільстві, зумовлює зростання різних відхилень в особистісному розвитку та поведінці підлітків. Це підвищена тривожність, духовна спустошеність, байдужість, цинізм, жорстокість, агресивна поведінка. Особливу увагу привертає проблема насильства в дитячому середовищі, що отримала назву шкільне третирування, цькування, а у міжнародній термінології – булінг.

У Великоберезнянській гімназії

З метою реалізації Плану заходів із проведення Національної кампанії „Стоп насильству” та з метою попередження проявів жорстокості й насильства у дитячому середовищі, забезпечення прав неповнолітніх у загальноосвітніх навчальних закладах району, підвищення рівня професіоналізму класних керівників з проблематики подолання булінгу та жорстокості на базі Великоберезнянської гімназії пройшов інтегрований семінар для голів шкільних методичних об’єднань класних керівників та працівників психологічної служби у формі психологічного коучингу.

Семінар складався з трьох етапів. На першому етапі – „Евокація” – педагогам пропонувалася вправа на актуалізацію „Асоціативний кущ”. У другій частині семінару – „Повідомлення” – учасники ознайомилися з теоретичним аспектом проблеми. Зокрема, охарактеризовано ролі булера, жертви, спостерігача через метод критичного мислення – РОФТ. Учителі, працюючи в групах, мали змогу розкрити сутнісну характеристику учасників булінгу за формою роль-об’єкт-форма-тема. Новим способом взаємодії під час психологічного коучингу метод „ситуативний кластер” з теми „Ситуації прояву булінгу у шкільному житті”, де педагоги визначали вид булінгу та знаходили вихід із запропонованої ситуації. Підсумком роботи на цьому етапі стала презентація роботи груп. На завершення роботи семінару головам шкільних методичних об’єднань класних керівників та психологам надано методичні матеріали та наголошено на тому, що педагоги у роботі здійснюють як профілактичну, так і корекційну функцію та, здебільшого, у розв’язанні булінгових ситуацій, виконують роль вчителя-фасилітатора.

Для належної оцінки роботи організаторів семінару педагоги залишили відгуки у формі фідбеку (критичного коментаря).

Потреба поглиблювати знання вчителів щодо булінгу, підвищувати їхню професійну майстерність, акцентуючи увагу на педагогічному такті, та відверто визнавати проблему, щоб сформувати єдиний погляд на її існування й розробити ефективні шляхи для попередження і подолання цього негативного соціально-психологічного явища, – саме такою є кінцева мета, яку досягнуто під час роботи інтегрованого семінару.

Оксана Савко,
методист РМК,
Великоберезнянський район,
ЗІППО

Прокоментувати!

Станьте першим!

Повідомляти про
avatar
wpDiscuz