22 липня відбулося вступне випробування на спеціалізації «Журналістика» та «Реклама і зв’язки з громадськістю» до УжНУ. Дев’яносто дев’ятеро абітурієнтів денної та заочної форм навчання продемонстрували свої творчі здібності й подолали останній бар’єр на шляху до університету.
Іспит відбувався традиційно. Вступників зареєстрували, роздали бланки, розсадили по одному, а також попросили поставити на окремий стіл свої мобільні телефони та речі. Найвідповідальніший момент – вибір і відкриття конверта із завданнями. Традиційно це зробив хлопець, який обрав серед трьох пакетів завдань. Голова комісії творчого конкурсу Юрій Бідзіля зачитав три із запропонованих тем:
1. Послуговуючись змістом та аналізом образів роману в новелах Юрія Яновського «Вершники», обґрунтуйте в журналістському творі, у чому письменник вбачає проблему розпаду роду, родини, ідеї нетлінної вартості національних основ буття, спадковості поколінь та духовної пам’яті.
2. Спираючись на конкретні факти зі шкільного курсу історії, літературних творів та інформацію в медіа, викладіть в одному з публіцистичних жанрів твір на тему «Голодомор – чорна сторінка української історії».
3. Для газетно-журнальної рубрики «Гумор і сатира» обґрунтуйте в одному із журналістських жанрів думку Михайла Жванецького: «Мало знати собі ціну – треба ще й мати попит».
За словами завідувача кафедри журналістики Юрія Бідзілі, абітурієнт вибрав найважчий варіант із запропонованих, хоч і орієнтувався на золоту середину. Юрій Михайлович стверджує, що питання базуються на шкільній програмі, за рекомендаціями Міністерства освіти і науки намагалися максимально спростити формулювання, уникнули кон’юнктурних тем (про війну, АТО тощо).
«При перевірці робіт будуть звертати увагу на зміст, логіку побудови тексту, творчі здібності абітурієнта і, звісно ж, грамотність. Кожен може дістати максимально 200 балів, за кожну помилку – бали мінусуються», – пояснює голова творчого конкурсу з «Журналістики» та «Реклами і зв’язків з громадськістю».
Після всіх організаційних моментів абітурієнти приступили до роботи о 10:20. Творчий конкурс виконувався синьою ручкою впродовж двох годин.
Поки роздавали бланки, ми поспілкувалися зі вступниками. Анастасія Попович, кандидат у майстри спорту із гандболу. Дівчину запросили грати в місцеву команду, тому після спортивної школи в рідному Запоріжжі Анастасія вирішила вступити сюди на творчу спеціальність. На іспит буквально відпросилася із тренування:
«Обираю журналістику чи рекламу, бо не люблю нудних професій. Подобається спілкуватися з людьми, знаходити нові знайомства, друзів, бути весь час у русі», – пояснює спортсменка, яка перед іспитом налаштована позитивно, але серйозно.
Каже, що спорт їй допомагає долати страх і зосереджуватись. Досі писала тільки замітки до шкільної газети.
Неподалік за руку тримаються хлопець і дівчина. Олег Ребрій хоче вступити на «Рекламу і зв’язки з громадськістю» і таким чином продовжити вже здобутий фах товарознавця, дізнатися щось нове. Досі не писав журналістських матеріалів, а напередодні почитав кілька статей – і все.
«Хвилювання є, але настрій хороший. Коли є підтримка, то все вдасться», – каже Олег.
Результати вступного випробовування стали відомі 23 липня.
Іванка Когутич,
фото Віталія Завадяка
Медіацентр УжНУ