МОН запропонувало варіант вирішення питання мови нацменшин на Закарпатті


Лілія Гриневич
Лілія Гриневич

Відповідні пропозиції зафіксовані в законопроекті “Про повну загальну середню освіту”, що його сьогодні затвердили на засіданні Уряду.

У документі пропонують три моделі навчання представників національних меншин:

  • Перша модель – для корінних народів України, що не проживають у мовному середовищі своєї мови та не мають держави, яка цю мову захищала б та розвивала. Найперше мова про кримських татар.

Для них перша модель передбачає навчання мовою корінного народу з 1 до 11 (12) класу поряд з ґрунтовним вивченням української мови.

  • Друга модель для шкіл з мовою навчання нацменшин, мови яких належать до мов ЄС.

Залежно від мовної групи та мовного середовища проживання, використання цієї моделі може бути різне, але основи такі:

Материнською мовою, поряд з вивченням державної, вони навчатимуться у початковий школі.

У 5 класі не менше 20% річного обсягу навчального часу має почати викладатись українською з поступовим збільшенням обсягу, щоб у 9 класі досягти позначки – не менше 40% предметів вивчаються державною мовою.

Починаючи зі старшої школи, не менше 60% річного обсягу навчального часу у цих закладах має читатись державною мовою.

  • Третя модель працюватиме для решти національних громад України.

Вона стосується нацменшин, мова яких належить до однієї з українською мовної сім’ї, а також, що проживають переважно в середовищі власної мови (російська мова).

Там початкова школа також буде мовою меншини разом із вивченням української, а з 5 класу не менше 80% навчального часу читатиметься державною мовою.

Уряд внесе цей документ на розгляд до Верховної Ради, повідомила УП.Життя.

Subscribe
Повідомляти про
guest
0 Коментарі
давніші
новіші найбільше голосів
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
Попередній Президент Міжнародної асоціації україністів професор Міхаель Мозер зустрівся з керівництвом УжНУ
Наступний Порошенко сьогодні відвідає освітні заклади Мукачева і Сваляви