„Використання сучасних навчальних середовищ – засіб розвитку творчих компетенцій учнів на уроках суспільних дисциплін” – тема вебінару, проведеного 25 жовтня Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти з викладачами суспільних дисциплін ПТНЗ області.
Як відомо, кожного року на початку грудня в усіх навчальних закладах України проводиться Всеукраїнський тиждень права. Цьогоріч відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2017 року № 579-р „Про затвердження плану заходів з проведення у 2017 році Всеукраїнського тижня права”, на виконання розпорядження голови Закарпатської облдержадміністрації 8 вересня 2017 року № 459 „Про обласний план заходів із проведення у 2017 році Всеукраїнського тижня права” та наказу департаменту освіти і науки Закарпатської ОДА від 12.09.2017 № 242 „Про проведення у 2017 році Всеукраїнського тижня права” заплановано в навчальних закладах області з 4 по 10 грудня 2017 року проведення зазначеного заходу. З цієї нагоди запрошено на вебінар представників Головного територіального управління юстиції у Закарпатській області та Ужгородського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги. Товтин В.М., головний спеціаліст відділу систематизації законодавства, правової роботи та правової освіти Управління державної реєстрації нормативно-правових актів, правової роботи та правової освіти, основну увагу присутніх акцентував на загальнонаціональний правопросвітницький проект Міністерства юстиції України «Я МАЮ ПРАВО». Розповідь супроводжувалася презентацією та відеороликом. Давиденко М.М., директор вищезазначеного Центру, інформував учасників зібрання про функції, діяльність установи та систему безоплатної правової допомоги для громадян.
Другу половину роботи методичної секції продовжила Янчишин В.В., викладач ВПУ № 3 м. Мукачево, яка розповіла колегам про особливості розвитку творчих компетенцій учнів на уроках історії в сучасному навчальному середовищі.
Про розвиток творчих здібностей учнів засобами інформаційно-комунікаційних технологій та активізацію їх пізнавальної діяльності шляхом використання сучасних навчальних середовищ на уроках історії ділилися досвідом роботи викладачі Кобаль П.П. (ВПУ № 34 м. Виноградів) і Добоній Ю.Ю. (Свалявський професійний будівельний ліцей). Як зазначили педагоги, ІКТ підвищують ефективність і мотивацію навчання, дають можливість для випробування власних ідей та проектів, роблять учнів більш впевненими й здатними вирішувати проблеми самотужки.
Самостійна робота учнів, на думку Кадар Н.М., викладача історії Тячівського професійного ліцею, є засобом ефективного застосування набутих на уроках історії предметних компетентностей, виявлення і розвитку творчих здібностей, підготовки вихованців до життя та практичної діяльності.
У рамках онлайн-заходу також працювала Школа „Творча лабораторія педагога”. Викладач суспільних дисциплін Перечинського професійного ліцею Попович М.І. розказала колегам про організацію роботи з молодими спеціалістами, поділилася здобутками та власним досвідом.
Саме такий підхід до навчання створює сприятливі умови для формування творчої особистості, здатної логічно мислити, та відповідає вимогам сучасності.
Окрім того, методист Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Закарпатській області Демчишин Г.С. зупинилася на особливостях викладання суспільних дисциплін у ПТНЗ у 2017/2018 н. р. (Лист Міністерства освіти і науки України № 1/9-436 від 09.08.2017 р. „Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах у 2017/2018 навчальному році”), ознайомила з моніторингом навчальної діяльності учнів з історії України за 2011/2012 – 2016/2017 н. р., інформувала про якість навчальних досягнень учнів за результатами проведення державної підсумкової атестації з історії України в ПТНЗ у 2016/2017 н. р. та участь викладачів суспільних дисциплін у роботі обласних методичних секцій за 2012/2013 – 2016/2017 н. р.
Навчально-методичний центр
професійно-технічної освіти у Закарпатській області