Питання мови освітнього процесу в закладах освіти з урахуванням прийнятого Закону України „Про освіту” набуло широкого розголосу і різного роду трактування з боку представників як громадських організацій, пересічних громадян, так і безпосередньо педагогічної спільноти. Міністерством освіти і науки України з цього приводу проводиться ряд зустрічей, консультацій для прийняття узгоджених рішень щодо забезпечення реалізації зазначеного Закону.
Так, 17 жовтня в Міністерстві освіти і науки України під головуванням міністра освіти і науки Гриневич Л.М. відбулася нарада з питань імплементації статті 7 Закону України „Про освіту”, до участі у якій було запрошено директора департаменту освіти і науки обласної державної адміністрації, керівників вищих навчальних закладів ІІІ – ІV рівнів акредитації Закарпатської області та керівників загальноосвітніх шкіл з угорською мовою навчання.
Насамперед, звертаючись до присутніх, Лілія Михайлівна розвінчала міфи, що нині побутують і розповсюджуються, про нібито закриття шкіл з навчанням мовами національних меншин та звільнення вчителів цих закладів освіти. Головним завданням Міністерство вбачає підвищити якість освіти і забезпечити право кожної дитини на здобуття такого рівня знань, який би дозволив їй реалізувати свої можливості в Україні, незалежно від того, якою мовою вона розмовляє і навчалася. Саме з цією метою проводяться консультації з представниками національних меншин, розробляються заходи з питань внесення змін до навчальних планів, програм, про підвищення кваліфікації педагогів та ін.
Внести зміни до програми вивчення української мови у школах нацменшин, забезпечити необхідними підручниками, переглянути вимоги державного стандарту, впровадити диференційований підхід до оцінювання рівня знань учнів, внести зміни до переліку предметів зовнішнього незалежного оцінювання, увівши угорську мову, забезпечити наявність тестів різних рівнів складності з української мови – такі пропозиції у ході зустрічі були озвучені Ільдикою Орос, директором Закарпатського угорського інституту імені Ференца Ракоці ІІ.
Зі свого боку, Ганна Сопкова, директор департаменту освіти і науки облдержадміністрації, акцентувала увагу на умовах, які створені на Закарпатті для представників усіх нацменшин, у тому числі й угорської, для реалізації свого права на здобуття освіти рідною мовою. Поінформувала також про системну роботу, що проводиться педагогічними колективами для підвищення рівня надання освітніх послуг, про реалізацію експериментальної діяльності у цьому напрямку, видання експериментальних підручників та іншої навчально-методичної літератури для забезпечення належного навчально-виховного процесу, у тому числі й у школах з мовами навчання національних меншин.
Про це йшлося й у виступах директорів загальноосвітніх шкіл з угорською мовою навчання, а також про першочергові кроки щодо шляхів імплементації статті 7 Закону України „Про освіту”.
За результатами конструктивного обговорення було прийнято ряд виважених рішень, серед яких: видання словників для шкіл з угорською мовою навчання, узгодження складу робочих груп з розробки програм та підручників, вироблення рекомендацій щодо здійснення диференційованого підходу до оцінювання рівня знань учнів з української мови тощо.