Відповідно до річного плану спільної роботи департаменту освіти і науки Закарпатської облдержадміністрації та навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Закарпатській області 22 березня проведено заняття постійного семінару для новопризначених заступників директорів ПТНЗ із навчально-виробничої роботи. Учасників семінару приймав Хустський професійний ліцей сфери послуг. Перед початком роботи гостей привітав директор ліцею Д. Пригара.
На семінарі розглядалося важливе питання управлінської діяльності заступника директора з НВР – зміст, форми та методи внутрішньоліцейного контролю. Заняття розпочала О. Слюсарєва, директор НМЦ ПТО, яка у своєму виступі зупинилася на завданнях та умовах організації внутрішнього контролю за навчально-виробничим процесом у ПТНЗ. „Управління – це процес планування, організації, мотивації, контролю діяльності, необхідний для того, щоб сформулювати цілі педагогічного колективу та досягти їх. Контрольно-аналітична діяльність забезпечує успішне досягнення поставленої мети”, – наголосила доповідач.
Детально про зміст, форми та методи внутрішньоліцейного контролю, який передбачає всебічне вивчення й аналіз навчально-виховного процесу в ПТНЗ, об’єктивне оцінювання досягнутих результатів, запобігання можливим помилкам, координацію зусиль відповідно до визначених завдань інформувала присутніх методист центру Л. Войченко. Новопризначені заступники директорів взяли на замітку для використання в роботі багато корисних рекомендацій щодо складання циклограми річної роботи заступника директора з навчально-виробничої роботи професійно-технічного навчального закладу,циклограми контролю за навчально-виробничим процесом на навчальний рік, порядку здійснення контролю за виконанням навчальних програм, за станом викладання навчальних предметів, рівнем навчальних досягнень учнів, організацією виробничого навчання та виробничої практики, державної кваліфікаційної атестації, веденням навчальної документації, роботою навчальних кабінетів, майстерень тощо.
Заступник директора з НВР Хустського професійного ліцею сфери послуг Т. Погребняк. поділилася досвідом роботи з організації проведення директорських контрольних робіт як форми контролю за навчально-виробничим процесом.
У ході семінару учасники відвідали Хустський професійний ліцей, де ознайомилися з навчально-матеріальною базою для здійснення професійної підготовки. Досвідчений заступник директора з НВР цього закладу Михайло Волощук демонстрував, як на практиці здійснюється контроль за станом навчальних кабінетів, лабораторій, виробничих майстерень з боку заступника, ведеться робота з їх оновлення та поповнення комплексно-методичного забезпечення інструментами, матеріалами, обладнанням, взірцями-еталонами виробів тощо.
Якими б різноманітними не були управлінські функції заступника керівника навчального закладу, головна з них – бути організатором навчально-виробничого процесу. Лише системний дієвий контроль за його станом забезпечить позитивні результати роботи всього колективу. Таким є підсумок роботи учасників семінару.
Навчально-методичний центр
професійно-технічної освіти у Закарпатській області