14 березня стартував перший етап навчання на міжнародній освітній платформі підвищення фахового рівня учителів французької мови для другої групи учасників проекту PRO FLE. Програма діє за ініціативи Посольства Франції в Україні та Міністерства освіти і науки України.
За результатами попереднього відбору (аналіз мотиваційних листів та автобіографій), а також співбесід з кандидатами до складу групи за поданням посольства увійшли наступні вчителі французької мови:
– Драбюк Богдана, учитель французької мови Ужгородської спеціалізованої школи І – ІІІ ступенів № 5 з поглибленим вивченням іноземних мов Ужгородської міської ради;
– Софілканич Марина, учитель французької мови Горондівської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів Мукачівської районної ради;
– Клементьєва Ельвіра, учитель французької мови Білоцерківської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів Рахівської районної ради;
– Юрчак Ольга, учитель французької мови Сокирницької загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів з поглибленим вивченням французької мови Хустської районної державної адміністрації;
– Данильченко Богдана, учитель французької мови Хустської спеціалізованої школи І – ІІІ ступенів № 1 імені А. Волошина Хустської міської ради.
PROFLE є офіційною цифровою платформою для підвищення професійного рівня вчителів французької мови як іноземної (FLE), розроблена Міжнародним центром педагогічних досліджень (CIEP) та Національним центром дистанційної освіти (CNED), поширена у країнах світу за ініціативи Міністерства закордонних справ Франції та Французького інституту.
Цілі програми:
- поліпшення якості викладання французької мови шляхом надання у розпорядження вчителя нових інструментів та ідей, що спонукатимуть його до використання у навчальному процесі найефективніших засобів для засвоєння матеріалу учнями;
- сприяння у впровадженні до навчальної практики принципів викладання, описаних у Загальноєвропейських рекомендаціях з мовної освіти;
- підвищення мотивації вчителів та учнів;
- 6 частин самостійної роботи (самокорекція) над текстовими та аудіо матеріалами;
- 1 кейс ситуативного моделювання під зовнішнім керівництвом;
- індивідуальне оцінювання роботи с кейсом;
- індивідуальні питання-відповіді в разі виникнення труднощів з методологією або педагогікою;
- спілкування з членами своєї групи на форумі платформи.
Зміст програми
МОДУЛЬ 1
ПЛАНУВАННЯ |
1. Визначення потреб учнів |
2. Структурна побудова дидактичної одиниці | |
3. Допомога у розумінні змісту | |
4. Допомога у пошуку та концептуалізації | |
5. Допомога у систематизації | |
6. Допомога у відтворенні | |
МОДУЛЬ 2
ПІЛОТУВАННЯ |
1. Зосередження навчального процесу на потребах учня |
2. Запровадження автентичних та міжкультурних засобів навчання | |
3. Оптимізація комунікації | |
4. Організація навчального процесу | |
5. Розвиток групової динаміки | |
6. Створення засобів мотивації | |
МОДУЛЬ 3 ОЦІНЮВАННЯ |
1. Визначення змісту оцінювання |
2. Запровадження мотивуючої системи оцінювання | |
3. Використання поточного оцінювання для поліпшення якості навчального процесу | |
4. Прийняття рішення | |
5. Орієнтування | |
6. Перевірка набутих знань |
Хід програми
Інтерактивне навчання: вчитель набуває нових знань або посилює свої професійні компетенції шляхом здійснення певних видів діяльності самостійно або за допомогою тьютора (інструктора, тренера).
Кожен модуль складається з 50-ти робочих годин і має бути виконаний не більш як за 4 місяці.
ОЧНА ЧАСТИНА | 10 годин | 2 настановчі семінарі під керівництвом тьютора в ОІППО – на початку та наприкінці модуля |
ЗАОЧНА ЧАСТИНА | 40 годин | 30 годин самостійної роботи |
10 годин роботи під керівництвом тьютора |
Сертифікат видається Міністерством закордонних справ, Французьким інститутом, CIEP та CNED кожному стажеру, який повністю виконав модуль. Підготовка за програмою PROFLEофіційно визнається Міністерством освіти і науки України і є частиною системи дистанційного післядипломного навчання обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти, повідомили в ЗІППО.