Відбулося засідання колегії департаменту освіти і науки Закарпатської ОДА (фото)


У четвер, 17 грудня, з участю першого заступника голови обласної державної адміністрації Олега Коцюби в онлайн-режимі відбулося розширене засідання колегії департаменту освіти і науки обласної державної адміністрації. Ураховуючи актуальність питань, що розглядалися, до участі було запрошено заступників голів райдержадміністрацій, міськвиконкомів, виконавчих органів місцевих рад (ОТГ), до повноважень яких входить забезпечення реалізації державної політики в галузі освіти,  а також керівників місцевих органів управління освітою і закладів професійної (професійно-технічної) освіти.

Підбиваючи підсумки 2020 року в частині використання фінансового забезпечення, наданого у вигляді державної субвенції місцевим бюджетам за різними напрямами роботи, проаналізували, якою мірою і наскільки ефективно і раціонально було використано кошти субвенцій для створення освітнього простору. Зокрема, кошти на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти „Нова українська школа”, для придбання шкільних автобусів і обладнання для їдалень (харчоблоків) закладів загальної середньої освіти, забезпечення належних санітарно-гігієнічних умов у приміщеннях закладів загальної середньої освіти (з матеріалами можна ознайомитися тут).

Обговорено також виконання урядової програми „Спроможна школа для кращих результатів”, завдяки якій в області  реалізовано 10 проєктів і заклади освіти Закарпаття виконали роботи з будівництва та реконструкції будівель шкіл, закупили обладнання для класів та оновили навчальні кабінети, інтер’єри у коридорах, класах та інших приміщеннях школи.

Таким чином, у цілому по області станом на 16.12.2020 із виділених на Нову українську школу 45 175,7 тис. грн використано 39 691,1 тис. грн, або 87,9 відсотка. На жаль, у 2020 році через об’єктивні і суб’єктивні причини не вдалося завершити усі заплановані роботи з облаштування закладів загальної середньої освіти внутрішніми вбиральнями. Цю роботу буде  продовжено у 2021 році.

У контексті зазначеного Олег Коцюба, звертаючись до присутніх, наголосив: „Держава зі свого боку робить все можливе для того, щоб створити умови для розвитку освітньої галузі і фінансово її підтримати. Натомість в окремих адміністративно-територіальних одиницях нема розуміння своєї відповідальності за реалізацію поставлених завдань. Навпаки має місце неефективна організація, відсутність контролю і несвоєчасність прийняття рішень. За таких підходів керівництва і організації роботи варто подумати про складання повноважень…”

Під час діалогу з керівниками було наголошено, що викликає нерозуміння  і несприйняття той факт, що у час, коли в країні напружена економічна ситуація, не знайшлося структур, готових виконати замовлення щодо постачання меблів, кухонного обладнання, виконання будівельних чи ремонтних робіт тощо. Напрошується висновок: що на місцях несвоєчасно приступили до реалізації передбачених завдань і не забезпечили належний супровід їх виконання.

Ганна Сопкова, директор департаменту освіти і науки облдержадміністрації, наголосила, що реформування в освіті передбачає зміни на рівні надання комплексу всіх послуг. Так, прийняття нового Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти,  реалізація  Національної стратегії щодо розбудови безпечного та здорового освітнього середовища у Новій українській школі у рамках реформування системи шкільного харчування ставить насамперед перед засновниками та керівниками закладів освіти нові завдання, серед яких – створення умов для безпечного і якісного харчування, оновлення обладнання харчоблоків тощо. У 2020 році цю роботу уже розпочато і передбачено  кошти державної субвенції місцевим бюджетам у сумі 16 476,8  тис. грн, що дозволить закупити обладнання  для 136  закладів загальної середньої освіти.

У ході обговорення питання  модернізації освітнього середовища закладів професійної (професійно-технічної) наголошено на необхідності наближення професійної освіти до вимог сучасного виробництва та задоволення запитів здобувачів освіти. Такий підхід покладено в основу організації  діяльності восьми навчально-практичних центрів за галузевим спрямуванням, що функціонують  на базі закладів професійної (професійно-технічної) освіти.

До кінця року передбачено створити ще два НПЦ на базі Вищого професійного училища № 3 м. Мукачево з професій „Слюсар-електрик з ремонту електроустаткування. Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування” і на базі ДНЗ „Мукачівський центр професійно-технічної освіти” – деревообробного спрямування з професій „Столяр. Столяр будівельний. Паркетник” (з матеріалами можна ознайомитися тут).

Під час обговорення питань представники органів влади запевнили, що кошти субвенцій майже у повному обсязі буде використано. Адже роботи або вже виконано, або вони перебувають на завершальній стадії, і залишилося лише оплатити надані послуги.

Слід зазначити, що контроль за використанням коштів на розвиток освітнього середовища у закладах освіти області як загальної середньої, так і професійної (професійно-технічної) з боку обласної державної адміністрації здійснювався упродовж усього 2020 року. Відбулося чимало нарад, зустрічей безпосередньо у районах (містах, ОТГ), закладах освіти, видано ряд доручень, зроблено аналіз їх виконання. Усі ці заходи спрямовані в першу чергу на забезпечення якісної і доступної освіти, і вони будуть продовжені і в наступному році. На цьому наголосила Ганна Іванівна, представляючи План роботи департаменту освіти і науки обласної державної адміністрації на 2021 рік.

За підсумками розгляду питань прийнято відповідні рішення, що  разом із матеріалами  направлено керівникам місцевих органів управління освітою та закладів освіти для забезпечення виконання.

Джерело: департамент освіти і науки Закарпатської ОДА

Subscribe
Повідомляти про
guest
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
Попередній ОБСЄ підтримує українські ініціативи щодо мовної освіти на Закарпатті
Наступний На Виноградівщині та Воловеччині не використали понад мільйон гривень освітньої субвенції