Міністерство освіти і науки України на сьогодні робить все для того, щоб реформування освітньої галузі відповідало вимогам часу, задовольняло потреби тих, хто навчається, і тих, хто навчає. Про це йшлося на зустрічі заступника міністра освіти і науки Павла Хобзея з представниками педагогічної громадської Закарпаття.
Упровадження концепції Нової української школи: реалії, умови та очікувані результати хвилює нині кожного, кому небайдужа освітня галузь, хто вболіває за майбутнє держави. Найбільш активними учасниками цього процесу є педагоги. Бо саме їм доводиться переконувати в необхідності змін в освіті, про оновлення форм та методів навчання і виховання.
Під час зустрічі Павло Кузьмович презентував напрями, за якими здійснюватиметься реалізація концепції. Зокрема, зупинився на заходах, що проводяться Міністерством, з оновлення змісту освіти:
- розробка нового стандарту,
- типових навчальних планів та освітніх програм,
- укладання нових підручників.
Не менш важливим є питання забезпечення людським ресурсом. Адже нова школа потребує нового вчителя, готового до урізноманітнення форм навчання та власного професійного розвитку. Передбачається, відповідно, й зміна структури навчальних закладів. Зростає роль профільних шкіл, де якість формування компетентностей, необхідних кожному випускнику, визначає ступінь його готовності до реального життя. Усе це в сукупності з розумним управлінням, відповідним освітнім середовищем та справедливими коштами повинно забезпечити покращення якості освіти.
Учасники зустрічі наголошували, що сьогодні суспільство дуже неоднозначно ставиться до реформування освітньої галузі України, однак кожен розуміє необхідність змін. І вони мають стати очікуваною реальністю. На цьому наголосив і заступник міністра, окресливши етапи реалізації реформи:
- 2018 рік – старт початкової школи,
- 2020 рік – зміни у базовій школі,
- а у 2023 році – старт профільної школи.
За словами Павла Кузьмовича, якщо є мета не шукаймо причину, щоб відмовитися від неї, шукаймо шляхи її досягнення. Лише усвідомлення такого підходу забезпечить нам успіх.
У ході діалогу заступник міністра відповів і на запитання, що хвилюють нині керівників місцевих органів управління і пов’язані з підготовкою вчителів у вищих навчальних закладах, у тому числі приватної форми власності; з відзначенням учнів за особливі та високі досягнення у навчанні; про місце у реалізації концепції Нової української школи загальноосвітніх навчальних закладів з мовами навчання національних меншин та ін.