Тренінг із фінансової грамотності відбувся в УжНУ


Тренінг із фінансової грамотності в УжНУ
Рейтинг публікації:
Голосів: 0

У рамках всесвітньої акції «Global money week» в УжНУ відбувся перший тренінг з фінансової грамотності. Акція закликає навчити й навчитися розуміти гроші.

Організаторами акції стали Центр кар’єри УжНУ, кафедра фінансів і банківської справи, ГО «Омега-захист», а модератором і тренером виступила директор Центру кар’єри УжНУ, доцент кафедри фінансів і банківської справи Тетяна Бутурлакіна, яка не тільки поділилася зі студентами корисною інформацією про основи управління персональними фінансами, а й ознайомила присутніх із традиціями цієї світової щорічної події, яка відбувається кожного другого тижня березня, повідомляє Медіацентр УжНУ.

Акція має за мету інформувати молодь про гроші як один із видів ресурсного забезпечення, навчити інструментів їх збереження, а також створення засобів для існування, отримання роботи тощо через інтерактивні заходи в усьому світі. Важливо вчитися і розвивати ключові навички раціонального управління фінансами та економного розпоряджання ними з раннього віку, щоб уникнути фінансових труднощів у дальшому житті.

Щороку в усьому світі влаштовують заходи для підвищення інформованості, закликаючи до відкритості фінансової політики й надання молодим людям можливостей з використання інструментів та знань, за допомогою яких вони повинні формувати власне майбутнє. Цього року відзначається 5-річчя акції, а сама Global money week проходить під слоганом: «Take Part! Save Smart! / Долучайся! Заощаджуй розумно!».

Присутні студенти мали змогу дізнатися про діяльність і проекти організатора та генерального партнера «Global money week» – організацію CYFI, що міститься в Нідерландах. У рамках її роботи є також підтримка молодіжного підприємництва та платформи Ye! Community, користь якої полягає в тому, що вона дозволяє знайти однодумців і партнерів, допомогу і пораду менторів для молодих талантів щодо втілення своїх бізнес-ідей і стартапів у життя.

Це світова спільнота, яка шукає молодих креативних людей зі свіжими оригінальними ідеями. Але, щоб користуватися цією інформацією, треба володіти англійською мовою. «Пробуйте, вчіться, шукайте себе, а ми, як ментори, допоможемо вам в цьому. Це реальний шанс», – закликає пані Тетяна.

Традиційно в рамках акцій «Global money week» до заходів запрошують гостей, які проводять майстер-класи. Цього року до студентів завітала відома креативна гостя – мисткиня, ідеолог та креативний директор LINIYKA Jewellery Ліна Дегтярьова. Пані Ліна розповіла слухачам історію свого кар’єрного зростання – від художника по склу до керівника столичної рекламної агенції та креативного директора, якому випала нагода попрацювати з відомими рекламними брендами та знаменитими режисерами зі світовим ім’ям.

Як сказала сама гостя, вона не навчає чогось, а по-дружньому ділиться досвідом. «Ідеально, коли робота перетворюється на хобі, а гроші є не самоціллю, а одним із ресурсів, що дозволяють реалізувати ідеї,  – каже пані Ліна. – У цьому сенсі треба бути егоїстом, бо твоя робота має приносити ТОБІ задоволення».

Під час міні-тренінгу слухачам запропонували розібратися в тому, що таке видатки і заощадження (не всі присутні – майбутні економісти), з’ясували також різницю між потребами пересічного ужгородця й студента. Золоте правило, яке має взяти на озброєння кожен, – щомісяця відкладати 10 % своїх доходів. Тоді буде так звана «фінансова подушка», простіше кажучи, гроші «на чорний день». Якщо людина втратила роботу чи хоче її змінити, заощаджених коштів має вистачити на 3–6 місяців нормального життя — за цей період слід шукати та вибирати умови, які влаштовують, а не хапатися за першу ліпшу пропозицію. Після того, як у заощадженнях накопичиться достатня сума, можна відкладати гроші на страхування життя та здоров’я, а тоді – на депозит.

Наше покоління має задумуватися про накопичувальне заощадження, не надто розраховуючи на державні виплати. Реальна ситуація така, що кількість пенсіонерів наразі більша, ніж кількість працездатного населення. Тому виходить так, що нинішнє покоління не відкладає гроші на пенсію собі, а виплачує теперішнім пенсіонерам. Про майбутнє треба піклуватися вже.

Важливо й те, у якій валюті зберігати кошти. Фінансисти радять мати вдома накопичену суму у різних валютах – національній та міжнародній. Головне – мати мету. Потрібно розуміти, для чого потрібні ці гроші і на що їх буде витрачено. Такого роду тренінги потрібні кожному для розуміння грошей і вміння ними грамотно розпоряджатися, заощаджувати та інвестувати.

Наприкінці тренінгу зробили групові фото на згадку та кілька селфі (GMW Selfie Challenge) – це традиція світової акції Global Money Week, адже учасники по всьому світу діляться ними у глобальному звіті CYFI. Тепер і ужнівці увійдуть в історію всесвітньої акції!

Вл. інф.
Фото Роберта Паппа

Прокоментувати!

avatar
  Subscribe  
Повідомляти про
Попередній Із вищих навчальних закладів почали відраховувати студентів за підробку ЗНО
Наступний На Іршавщині відбувся конкурс "Вихователь року"