Із 3 по 7 лютого у Києві фахівці Державної служби якості освіти разом із науковцями Університету менеджменту освіти Національної академії педагогічних наук України навчали майбутніх регіональних експертів-тренерів із питань проведення інституційного аудиту та розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти.
Протягом п’яти днів керівники закладів освіти опановували теорію та практику оцінювання якості освіти у закладах загальної середньої освіти.
Навчання складалося з п’яти основних модулів.
- Перший – загальний – стосувався державної політики в системі забезпечення якості освіти в Україні.
- Наступний було присвячено внутрішній системі (ефективність якої й досліджує інституційний аудит) і охоплював широке коло питань: якими шляхами можуть іти заклади освіти, якою має бути їхня політика і стратегія, які залучатимуться ресурси. Йшлося також про вимоги, критерії, індикатори та інструменти, рекомендовані використовувати за основними напрямами оцінювання – одним словом, усе те, що пропонує „Абетка для директора”.
- Третій модуль був безпосередньо пов’язаний із інституційним аудитом, тому йшлося про організацію і підготовку, роботу в закладах освіти, узагальнення результатів, формування висновків і рекомендацій.
- Четвертий – про державний нагляд (контроль) як складову системи забезпечення якості освіти – ознайомив слухачів із підходами до перевірки дотримання вимог законодавства як складової інституційного аудиту, зокрема – з правилами складання уніфікованих актів.
- П’ятий модуль, „Методичний супровід підготовки експертів для участі у проведенні інституційного аудиту”, стосувався передачі знань від одного експерта до іншого. Тобто слухачі дізнавалися, як ознайомити з компетентностями, які вони отримають під час цього навчання, інших педагогічних працівників.
Інтерактивні лекції щодо оцінювання освітніх та управлінських процесів у закладах загальної середньої освіти, питань організації освітнього процесу, розробки та впровадження освітньої програми, практичні заняття зі створення освітнього середовища і управлінських процесів у закладі – усе сприяло усвідомленню слухачами алгоритму дій для забезпечення якості освіти та виробленню інструментарію для його реалізації.
Крім того, дискусії, формат „запитання – відповідь” із освітнім омбудсменом та керівником Державної служби якості освіти дали можливість обговорити, як зробити інституційний аудит інструментом на шляху успішного розвитку кожного закладу.
Наступний етап – заочний: керівники працюватимуть на місцях, у своїх закладах освіти, уже озброєні певними знаннями, а також „Абеткою для директора”, яку отримав кожен слухач. Після цього ще одна очна сесія, повідомили в департаменті освіти і науки Закарпатської ОДА.