4 закарпатські освітяни пройшли навчання як експерти-тренери з питань проведення інституційного аудиту


Рейтинг публікації:
Голосів: 1

Із 3 по 7 лютого у Києві фахівці Державної служби якості освіти разом із науковцями Університету менеджменту освіти Національної академії педагогічних наук України навчали майбутніх регіональних експертів-тренерів із питань проведення інституційного аудиту та розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти.

Протягом п’яти днів керівники закладів освіти опановували теорію та практику оцінювання якості освіти у закладах загальної середньої освіти.

Серед 100 учасників  були  і четверо керівників закладів освіти від Закарпаття. Надалі саме вони мають стати тренерами-експертами і навчати інших.

Навчання складалося з п’яти основних модулів.

  • Перший – загальний – стосувався державної політики в системі забезпечення якості освіти в Україні.
  • Наступний було присвячено внутрішній системі (ефективність якої й досліджує інституційний аудит) і охоплював широке коло питань: якими шляхами можуть іти заклади освіти, якою має бути їхня політика і стратегія, які залучатимуться ресурси. Йшлося також про  вимоги, критерії, індикатори та інструменти, рекомендовані використовувати за основними напрямами оцінювання – одним словом, усе те, що пропонує „Абетка для директора”.
  • Третій модуль був безпосередньо пов’язаний із інституційним аудитом, тому  йшлося про організацію і підготовку, роботу в закладах освіти, узагальнення результатів, формування висновків і рекомендацій.
  • Четвертий – про державний нагляд (контроль) як складову системи забезпечення якості освіти – ознайомив слухачів із підходами до перевірки дотримання вимог законодавства як складової інституційного аудиту, зокрема – з правилами складання уніфікованих актів.
  • П’ятий модуль, „Методичний супровід підготовки експертів для участі у проведенні інституційного аудиту”, стосувався передачі знань від одного експерта до іншого. Тобто слухачі дізнавалися, як ознайомити з компетентностями, які вони отримають під час цього навчання, інших педагогічних працівників.
Закарпаття представляли по одному керівнику шкіл від міст Ужгород та Мукачево, а також по одному від Іршавського і Тячівського районів.

Інтерактивні лекції щодо оцінювання освітніх та управлінських процесів у закладах загальної середньої освіти, питань організації освітнього процесу, розробки та впровадження освітньої програми, практичні заняття зі створення освітнього середовища і управлінських процесів у закладі – усе сприяло  усвідомленню слухачами алгоритму дій для забезпечення якості освіти та виробленню інструментарію для його реалізації.

Крім того, дискусії, формат „запитання – відповідь” із освітнім омбудсменом та керівником Державної служби якості освіти дали можливість обговорити, як зробити інституційний аудит інструментом на шляху успішного розвитку кожного закладу.

Наступний етап – заочний: керівники працюватимуть на місцях, у своїх закладах освіти, уже озброєні певними знаннями, а також „Абеткою для директора”, яку отримав кожен слухач. Після цього ще одна очна сесія, повідомили в департаменті освіти і науки Закарпатської ОДА.

Попередній Посада директора Берегівського професійного ліцею стала вакантною
Наступний Юні екологи із Закарпаття перемогли у Всеукраїнському конкурсі проєктів з енергозбереження