17 травня 2018 року в приміщенні Міністерства освіти і науки України проходив фінал конкурсу з моделювання «розумних» пристроїв “STEAM House”. Учні шукали відповіді на питання, як ощадливо використовувати питну воду та сонячну енергію, допомогти людям із вадами зору та зменшити ризики зсувів землі, а також пропонували рішення щодо створенню «smart» пристроїв (запрограмовані на виконання однієї або кількох функцій електронні автоматизовані пристрої з елементами штучного інтелекту, що можуть бути частиною «розумного» будинку, господарства, виробництва або інтернет речей).
Організатори поділили конкурс на дві категорії: для дітей віком 12-14 років (молодша група) та для дітей віком 15-17 років (старша група).
Загалом надійшло близько 100 заявок з описом Smart-проектів від учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Після розгляду пропозицій журі відібрало для фіналу 10 проектів із різних регіонів України. Дуже відрадно, що до фіналу потрапив і учень 6-го класу Довжанської ЗОШ І-ІІІ ступенів Іршавського району Закарпатської області Юрій Роман із проектом “Smart Class”.
Про проект, зі слів Юри:
“Ми хочемо зробити наше перебування в школі комфортним, і створити для класних приміщень розумних помічників (смартґаджети), які допоможуть це реалізувати.
До вашої уваги “SMART CLASS” або “Smart Gadgets for Classroom”, яки складається із 4 пристроїв (ґаджетів):
- клімат-контроль класного приміщення;
- автоматичне регулювання освітлення;
- автополив квітів;
- моніторинг навколишнього середовища – метеостанція.
Ці ґаджети будуються на основі мікроконтролера Arduino, різних датчиків, сенсорів, двигунів і т.д. За допомогою Ethernet Shield всі SmartGadgets передають дані на веб-сервер для загального моніторингу, і ми маємо можливість стежити та керувати ними через мережу Інтернет.
А тепер детальніше:
- Ґаджет “Клімат-контроль” на основі даних датчика температури і вологи буде вмикати і вимикати обігрів/охолодження класу та ультразвуковий зволожувач повітря. Для цього я використав реле.
- Смартґаджет «АвтоТінь» повинен закривати або відкривати штори (жалюзі) залежно від даних, отриманих із датчика освітлення.
- Для квітів я зробив ґаджет «Автополив», який буде стежити за рівнем вологи в ґрунті та, на основі отриманих даних, вмикати насос.
- «Метеостанція» – це ґаджет, який на основі фактичних даних із датчиків показує температуру навколишнього середовища, вологість, атмосферний тиск іззовні класу. Цей помічник допоже нам визначати, чи потрібно одягти куртку, узяти парасольку чи щось інше.
І основне: із друзями ми хочемо створити ґаджети для інших класів, щоб уся наша школа стала Смарт!”
Юра посів почесне 7-ме місце і як приз отримав Action-камеру ThiEYE T5. Ще більшою несподіванкою став подарунок для школи від фірми MTI (MTI Division of IT Distribution) – інтерактивна дошка MOLYBoard.
Організаторами конкурсу виступили ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» спільно з ТОВ «ІТ-Інтегратор», ТОВ «Видавничий дім «Освіта».
Детальніше з результатами можна ознайомитися за покликанням.
За матеріалами Галини Левко,
вчительки інформатики Довжанської ЗОШ