Минули три тижні з початку другого семестру 2015–2016 навчального року, але підручники для 7-х класів так і не потрапили до цільової аудиторії.
Нещодавно у випуску ТСН на каналі «1+1» прозвучав коментар Наталії Вяткіної, директора інституту модернізації змісту освіти України:
«Держзамовлення вважається виконаним, якщо книжки доставлені до обласних управлінь освіти. Крапка».
Відповідно до заяви, підручники розіслані по областях для подальшого розповсюдження. Однак складається враження, що держава не зацікавлена в якості знань підростаючого покоління, адже 100% забезпечення так і немає. А саме завдяки цій системі мали на меті подолати корупцію у видавничій галузі, натомість страждають учні загальноосвітніх закладів.
Оксана Бабунич, начальник управління освіти Ужгородської міської ради, розповіла нам таке:
«Ми зробили замовлення відповідно до сформованих кожним закладом. Якась частина підручників прибула. Ми вже отримали чотири поставки, але все одно книжок не вистачає. Ускладнює ситуацію те, що нинішня система відрізняється від тієї, яка була в попередні роки. Якщо раніше підручники приходили по класах, то тепер по авторах. Тому й виходить, що повного комплекту немає. Але в Ужгороді школи вже частково отримали підручники. З упевненістю можна стверджувати про 50-відсоткове забезпечення».
Таким чином учні мають по декілька підручників відповідно до замовлення, сформованого закладами освіти. Кожна паралель отримала неповний комплект. Нагадаємо, що до комплекту підручників для учня 7-го класу входить 15книжок. З них тільки 4–5 посібників є нововиданими.
На сьогодні педагогам та учням шкіл доводиться викручуватися відповідно до ситуації.
«Ми працюємо зі старими підручниками. Ті учні, які мають можливість, користуються їхніми електронними варіантами. Навчання ж ніхто не відміняв, і від програми не відхилишся. Якщо чекати на нові підручники, навчальний матеріал за цей клас буде викладено тільки в наступному», – з нотками іронії говорить учитель однієї з ужгородських шкіл.
Хлопець з іншої школи з легкістю відмахується від запитання словами:
«Та мені ті підручники й не дуже потрібні. Щось спишу, щось почую… І скільки там того навчання: то канікули, то карантин!»
Усі навчальні посібники важливі, але є підручники першочергової необхідності.
«Ось, до прикладу, «Хімія». У міністерстві програма була змінена таким чином, що декотрі теми в старій книжці відсутні взагалі. Тож якщо в першому півріччі ми використовували старий посібник, то в другому – він нам зовсім не підходить. Тема розірвана, продовження немає. Залишається один вихід – подавати матеріал тільки у вигляді конспекту», – констатує вчитель хімії однієї з ужгородських шкіл.
Для наших дітей та їхніх учителів залишилося 17 тижнів навчального року. Уже протягом найближчих декількох днів до міста має надійти решта підручників для семикласників, тож від навчання вже ніхто не відкрутиться. Слід зауважити, що 4-ті класи забезпечені книжками на 100% (хоч малечі поталанило).
У ситуації із затримкою підручників проглядається тільки один позитив – вони краще збережуться для наступних 4-х та 7-х класів, адже як кажуть: «Книжки – кораблі думок, що мандрують хвилями часу».
Марія Кеслер, Карпатський об’єктив