3 жовтня в м. Ужгороді розпочав роботу четвертий науково-практичний семінар „Громадянське суспільство та громадянство”, котрий триватиме до 7 жовтня, у рамках міжнародного українсько-словацького проекту „Інноваційні методи в освіті для підтримки партнерства – InovEduc”. Проект реалізується Пан’європейським університетом (Paneurópska vysoká škola, Братислава, Словацька Республіка) спільно з Закарпатським інститутом післядипломної педагогічної освіти в рамках програми „SK08 Транскордонне співробітництво”, яка фінансується Норвезьким фінансовим механізмом та урядом Словацької Республіки. Окрім ЗІППО організаторами семінару є громадські організації – партнери проекту: Центр європейської політики (СЕР, Словаччина) та Агенція досліджень регіонального соціуму „Карпатія” (Україна).
Привітала словацьких гостей на гостинній закарпатській землі Тетяна Палько, директор Закарпатського ІППО. Наголосила, що у двох сусідніх народностей багато спільного у культурі, традиціях, звичаях та обрядах, що власне і спонукало організаторів до реалізації спільних освітянських напрацювань. Побажала учасникам пізнати Закарпаття у наймальовничіших тонах, а також позитиву та творчого натхнення.
Як повідомляють у Закарпатському інституті післядипломної педагогічної освіти, проект покликаний, перш за все, стерти кордони та межі між країнами-сусідами, педагогічні працівники яких вивчають особливості унікальних пам’яток Словаччини і Закарпаття, втілюючи розроблені матеріали у 3D моделі пам’яток історії, наголосив Каміл Сладек, ЦЕП, м. Братислава.
У роботі семінару беруть участь по 10 педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів Закарпаття та Східної Словаччини, а також представники Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти, Кошицького та Пряшівського педагогічних методичних центрів (Словаччина).
Учасники проекту відвідають Невицький замок, Ужанський національний природній парк, дерев’яну церкву у с. Кострино та Свято-Покровський чоловічий монастир, де ознайомляться з архітектурними та історичними особливостями автентичних пам’яток Закарпатського краю.
Педагоги продовжать працювати над підготовкою робочих зошитів та методичних листів з історії та культури Словаччини та Закарпаття, подальшого їх упровадження у навчально-виховний процес.