16 червня на базі Ужгородської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 20 – ліцею „Лідер” Ужгородської міської ради відбулося виїзне розширене засідання колегії департаменту освіти і науки обласної державної адміністрації. Участь у ньому взяли начальники місцевих органів управління освітою та працівники департаменту.
У ході колегії було розглянуто питання проведення органами управління освітою моніторингу якості викладання української мови, математики, історії України та іноземних мов в 11 класах загальноосвітніх навчальних закладів; підбито підсумки незалежної експертизи з використанням екзаменаційних матеріалів Pearson Tests of English, здійсненої серед учнів 10 класів шкіл з поглибленим вивченням англійської мови. Зокрема, обговорюючи результати проведеної роботи, йшлося про прийоми і методи організації навчально-виховного процесу у закладах області, а також про форми контролю, що використовуються і які варто застосовувати з метою визначення рівня готовності учнів до проведення державної підсумкової атестації та зовнішнього незалежного оцінювання з базових предметів. Адже від вироблення та дотримання чіткого механізму взаємодії системи навчання та контролю як з боку вчителя, адміністрації навчального закладу, так і органу управління освітою залежить якість надання освітніх послуг, а відтак і результативність діяльності навчального закладу та області в цілому.
Усвідомлення важливості такого підходу спонукало до розгляду й питання „Про роботу атестаційних комісій ІІ рівня та дотримання Типового положення про атестацію педагогічних працівників”. Було наголошено, і це не є секретом, що від кваліфікації педагога, його мотивованості на чверть залежить успіх учня. Вивчення засвідчило, що Закарпаття на сьогодні теоретично має всі підстави для того, щоб показувати достойні результати за підсумками навчання наших учнів. Залишилося лише усе своє уміння втілити через практичні аспекти.
Цьому мала б сприяти у тому числі й реалізація заходів, передбачених розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1340-р „Про перерозподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених Міністерству освіти і науки на 2015 рік, та перерозподіл обсягу освітньої і медичної субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам у 2015 році”. Про кроки його втілення також йшлося на колегії. Питання закупівлі підручників, шкільних автобусів, створення опорних шкіл і раціональне використання при цьому коштів – це ті акценти, що хвилюють і потребують нині негайного вирішення. Їх реалізація певною мірою визначатиме подальші напрями роботи та успішний початок нового навчального року.
Таким чином, освітяни області уже зараз активно розпочали підготовку до 2016/2017 навчального року, врахувавши досвід роботи року, що минув, зробивши певні висновки, обговоривши проблеми, що виникали, та накресливши шляхи для покращення ситуації в освітній галузі краю.
Крім того, після колективного обговорення членами колегії було затверджено список кращих випускників професійно-технічних навчальних закладів Закарпатської області у 2016 році із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, для відзначення мобільними телефонами, конфіскованими за рішенням суду і переданими департаменту освіти і науки облдержадміністрації.
Вручення телефонів відбудеться 21 червня у малому залі обласної державної адміністрації, повідомили в департаменті освіти і науки Закарпатської ОДА.