8 квітня відбулося засідання робочої групи вчителів української мови та літератури, які викладають у навчальних закладах із навчанням мовами національних меншин у сільській місцевості, з метою доопрацювання Програми поліпшення вивчення української мови у загальноосвітніх навчальних закладах із навчанням мовами національних меншин.
Проект Програми розроблено департаментом освіти і науки обласної державної адміністрації задля вжиття дієвих заходів щодо поліпшення стану вивчення української мови в загальноосвітніх навчальних закладах із навчанням мовами національних меншин; створення достатньої організаційної, кадрової, фінансової, науково-методичної та матеріально-технічної бази для забезпечення оптимальної ефективності процесу вивчення української мови з метою досягнення високого рівня володіння нею випускниками; створення і видання підручників нового покоління та навчально-методичної літератури до них, розширення словникової бази.
В обговоренні зазначеної Програми взяли також участь представники департаменту освіти і науки облдержадміністрації та Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти.
У ході розгляду було висловлено ряд слушних пропозицій щодо шляхів реалізації запланованих заходів Програми, внесено доповнення до пріоритетних завдань, спрямованих на покращення навчально-методичного забезпечення. Багато йшлося про роль вчителя у процесі вивчення державної мови, Державна мова як чинник консолідації суспільствакультуру його мовлення як основу формування мовної особистості. Особливий наголос було зроблено на необхідності органічного поєднання національного та загальнолюдського, що є необхідною передумовою розвитку і збагачення кожної культури.
Думки вчителів, висловлені під час обговорення доповнень до Програми, їхнє бачення шляхів реалізації запланованого будуть враховані і внесені до варіанта Програми, що подаватиметься на розгляд чергової сесії обласної ради. Зокрема, йдеться про більш активне розширення мережі літніх мовних таборів із вивчення української мови, підтримка авторських колективів у розробці словників із мов національних меншин, поповнення бібліотечних фондів навчальних закладів художньою літературою, у тому числі хрестоматіями тощо.
Тож в області виважено і послідовно робляться кроки з метою, по-перше, покращення умов для вивчення державної мови представниками усіх національностей та народностей, що проживають на території Закарпатської області, по-друге, для зміцнення статусу української мови, для задоволення освітніх потреб представників нацменшин та повноправної їх інтеграції в українське суспільство, повідомили в департаменті освіти і науки Закарпатської ОДА.