Засідання колегії департаменту освіти і науки Закарпатської ОДА відбулося в Хусті


Колегія департаменту освіти і науки Закарпатської ОДА

15 червня 2017 року на базі Хустського професійного ліцею відбулося виїзне засідання колегії департаменту освіти і науки обласної державної адміністрації. Участь у ньому взяли начальники місцевих органів управління освітою, директори чи заступники директора професійно-технічних навчальних закладів.

До порядку денного було внесено питання про роботу інженерно-педагогічних колективів професійно-технічних навчальних закладів області з надання якісних освітніх послуг при підготовці робітничих кадрів, про використання коштів освітньої субвенції у 2016 – 2017 роках та про нещасні випадки з учнями навчальних закладів області за період 2013 – 2017 років.

У ході розгляду питання функціонування професійно-технічної освіти області Оксаною Довганич, заступником начальника управління – начальником відділу вищої, професійно-технічної освіти та науки управління освіти та науки департаменту, було проаналізовано, зокрема, рівень інженерно-педагогічних колективів 16 ПТНЗ області та управління ними, стан науково-методичного забезпечення та матеріально-технічної бази, участь соціальних партнерів – замовників кадрів у підготовці кваліфікованих робітників. Йшлося також про фінансування професійно-технічних навчальних закладів з державного і місцевих бюджетів, зокрема на їх модернізацію і розвиток.

Однозначно, що якість підготовки робітничих кадрів безпосередньо залежить від усіх названих вище чинників, тож учасники колегії, відвідуючи професійно-технічні навчальні заклади, розташовані в м. Хуст, мали можливість ознайомитися з умовами, в яких готують фахівців з окремих професій. Так, Хустський професійний ліцей сфери послуг, що готує фахівців із професій „Швачка. Кравець. Закрійник”, „Перукар, перукар-модельєр”, нині має матеріально-технічну базу, що дозволяє готувати кваліфікованих робітників, рівень яких задовольняє роботодавців та споживачів відповідних послуг.

Огляд нової навчально-виробничої майстерні з професії „Швачка. Кравець. Закрійник”, оснащеної новітнім обладнанням, придбання якого стало можливим завдяки державній субвенції у розмірі 330 тис. грн, переконав у тому, що правомірним є створення на цій базі навчально-практичного центру, де здійснюватиметься навчання учнів за професіями, стажування робітників підприємств швейного напряму, майстрів виробничого навчання та викладачів, здійснюватиметься перепідготовка незайнятого населення, проводитимуться фахові тренінги тощо.

Навчально-виробнича майстерня з професії „Слюсар з ремонту автомобілів, лабораторія технічного обслуговування автомобілів” у Хустському професійному ліцеї, а також кабінети спецтехнології слюсарних професій, спецтехнології та матеріалознавства з професії монтажник гіпсокартонних конструкцій, кабінет спецтехнології будівельних професій, кабінет матеріалознавства будівельних професій використовуються для підготовки кваліфікованих робітників, професій, які є пріоритетними на сучасному етапі розвитку економіки нашої держави.

Отже, попри проблеми у фінансуванні професійно-технічної освіти завдяки власним зусиллям закладів та за підтримки через субвенції з боку держави вдається удосконалювати навчально-виробничий процес і надавати якісні освітні послуги.

Про заходи у цьому напрямку в загальній середній освіті також йшлося під час засідання колегії. Зокрема, предметом розгляду стало раціональне та цілеспрямоване використання коштів освітньої субвенції для придбання, зберігання і доставку підручників і посібників для учнів загальноосвітніх навчальних закладів, для придбання шкільних автобусів та на оснащення опорних навчальних закладів сучасною матеріально-технічною базою (засобами навчання, навчальними комп’ютерними комплексами, мультимедійним обладнанням та впровадження енергозберігаючих технологій тощо). Як зазначила, висвітлюючи зазначене питання, Вероніка Маюрник, начальник управління фінансово-економічної, кадрової, юридичної роботи, бухгалтерського обліку та звітності департаменту, завдяки заходам, вжитим департаментом освіти і науки облдержадміністрації та місцевими органами управління освітою, упродовж 2015 – 2017 років для забезпечення безкоштовного підвозу учнів та педагогічних працівників до місць навчання і роботи вдалося придбати 27 шкільних автобусів, оснастити дев’ять загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням природничих і математичних предметів та курсів, гімназій (гімназій-інтернатів) та опорних закладів засобами навчання, у тому числі кабінетами фізики, біології, хімії, географії, математики, навчальними комп’ютерними комплексами з мультимедійними засобами навчання, а також покращити матеріально-технічну базу інших навчальних закладів через придбання сучасних засобів навчання.

Ганна Сопкова, директор департаменту освіти і науки облдержадміністрації, акцентувала увагу на тому, що в центрі освітньої галузі знаходиться дитина і, зрозуміло: все, що робиться як на місцевому, так і державному рівні спрямовано для задоволення її потреб та для її розвитку. Особливої ваги при цьому набуває ще одне завдання – створення безпечних умов для повноцінного життя кожного вихованця, учня. На жаль, сумною є статистика нещасних випадків за участю учнів. За період 2013 – 2017 років 55 дитини пішли з життя через ДТП, утоплення, суїцид, отруєння чадним газом тощо. „Тож, – наголосила Ганна Іванівна, – ми повинні зробити все для того, щоб ці цифри звести до мінімуму, щоб наші учні росли здоровими, навчалися в комфортних умовах і здобували якісну освіту”.

У рамках колегії відбулося і щорічне звітування начальників місцевих органів управління освітою про роботу освітньої галузі району (міста) упродовж 2016/2017 навчального року: здійснення управлінської діяльності, напрацювання педагогічних та учнівських колективів, завдання, що вирішуватимуться найближчим часом, пріоритети та ін., повідомили в департаменті освіти і науки Закарпатської ОДА.

Subscribe
Повідомляти про
guest
0 Коментарі
давніші
новіші найбільше голосів
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
Попередній Юні закарпатці презентували в Тернополі роботу про екологічну ситуацію в Ужгороді
Наступний «НеЗвіданий Ужгород»: студенти-журналісти УжНУ зняли фільм про маловідомі туристичні місця обласного центру (відео)